2010. március 8., hétfő

Spenótos, ricottás schiaffoni vagy cannelloni

Gyerekkoromban utáltam a spenótot. Felnőttkoromban is. Mígnem (sajnos) már 10 éve meg nem kóstoltam a nyers spenótsalátát. Rögtön megszerettem, sőt imádtam, eleinte forró bacon darabokkal és parmezánnal, később már hús nélkül gomba darabokkal. 1-2 év múlva megkóstoltam a finoman 1-2 percig párolt spenótot és láss csodát azt is isteninek találtam, viszont a bolti majdnem barnára párolt széttrancsírozott spenótot a mai napig nem kedvelem. Kicsit munkásabb friss spenótot használni de mennyivel finomabb!!!
A schiaffoni pedig egy a cannellonira eléggé hasonlító olasz tészta fajta, kicsit rövidebb a cannelloninál és néha picit összelapult.












1/2 kg spenót
25 dkg ricotta
25 dkg schiaffoni vagy más tészta
1 ek olivaolaj
1 ek vaj
1 ek liszt
kb 3 dl tej
4 gerezd fokhagyma
reszelt sajt
só, bors, szerecsendió


A spenótot 3-szor megmossuk. Igen. Háromszor. Lehet egyszer de, amikor a homokszemek a fogaink alatt csikorognak, legközelebb már háromszor fogjuk megmosni. Én a spenótot gőz fölött párolom meg, de lehet pár csepp olajon is max 1 percig. A megpárolt spenótot, ha cannelloniba töltjük akkor fel kell vágnunk vékonyabb csíkokra, lasagneba így is jó. Összekeverjük 3 gerezd összenyomott fokhagymával, a ricottával, sóval, borssal, őrölt szerecsendióval (természetesen a borsot és a szerecsendiót is lehetőség szerint frissen őröljük). A cannellonikat megtöltjük evvel a masszával, tálba rakjuk és a vajból, olajból, lisztből tejből besamelt főzünk. Ízesítjük, sóval fokhagymával, borssal, szerecsendióval. Nyakon öntjük a tésztánkat, hogy éppen ellepje, sajtot reszelünk rá és készre sütjük kb 30 perc alatt 180 C-on.
Egészségetekre

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails