2009. december 8., kedd

Narancslekvár

Decemberben elengedhetetlen egy kis narancslekvár. Nekem chilivel a kedvencem, de sajnos most a lányom leszavazta, de próbáljátok ki, nagyon finom reggeli piritóssal, karácsonyi panettonéval vagy sült sajtokhoz (camembert, halumi, scamorza, stb.)

Amikor elöszőr készítettem narancslekvárt, anyukámmal két órán keresztül hámozgattuk a narancsgerezdeket (persze akkor még nem ismertem a filéző technikát) és sikerült kb 1/2 liter lekvárt készíteni. Isteni finom lett, de többé nem akartam nekikezdeni. Mígnem osztrák barátainknál reggelire narancs lekvárt kaptunk, rögtön rákérdeztem: -Hogyan készült? A választól fenékre ültem, végy egy l. bolti 100%-os narancslét, cukor, zselésítő anyag és kész. Na erre neki buzdúlva, újra nekivágtam.

2 kg narancs
ha van 1-2 db. bionarancs
20 dkg cukor
2 kk. agaragar (finom lágyan sűrű lesz tőle)

A narancsokat kicsavarjuk, bionarancs(ok) héját bele reszeljük (esetleg citrushéj hámozóval hosszabb csíkokat hasítunk belőle). Cukorral és az agaragarral összefőzzük. Tartósítószer nélkül!!! forrva kis üvegekbe rakjuk. 2-3 percre az üvegeket megfordítjuk, hogy a tető is sterilizálódjon.


KÉSZ!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails