2011. január 10., hétfő

A legegyszerűbb tavaszi tekercs


A lányom már karácsonyra is tavaszi tekercset akart enni (meg sushit), miután kétszer mentünk el egy stuttgarti kinai gyorsétterem előtt, ahol a mini Frühlingsrolle éppen elfogyott. Íme gyors, egyszerű változat. A lényeg, hogy az alapja, a kerek rizspapír, legyen otthon.

recept kb 30db:
- 1-2 sárgarépa
- 1 fehérrépa vagy kis darab zeller
- 10 dkg üvegtészta
- szója szósz
- 30 db kis rizspapír
- édes chiliszósz

Ha nem vagyok lusta lefutni mungóbab-csíráért, akkor az is kerül bele mindig, de mehet bele minden amit a hűtőben találunk, kelkáposzta vagy káposzta csíkok, petrezselyem, kínai kel, hagyma, akár cukkini.
Minden zöldséget julienre (gyufaszál nagyságúra vágunk) és semleges ízű olajon kevés szója szósszal pár percig pároljuk. Közben felforralunk 1 liter vizet és ráöntjük a rizstésztára, amíg párolodnak a zöldségek addig megfő a tészta. A zöldségeket a tésztával összekeverjük.
A kerek rizspapírokat egyesével! egy tál vízbe helyezzük kb 5 db-ot. 1-2 perc múlva már puhák lehet a tölteléket beletekerni. Magunk elé vesszük a kerek lapot egy kis tölteléket teszünk rá, két oldalt behajtjuk, majd feltekerjük.Mivel az olajban sütést nem szeretem, így tepsire rakom, olajjal megkenem és 200 C-on 20-30 perc alatt ropogósra sütöm.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Legközelebb Vértesszőlősön is kipróbálhatnánk!

Sáfrány írta...

:)

Hobbychef írta...

Szeretem a kínai konyhát, a Frühlingsrolle pedig a kedvencem.

Névtelen írta...

épp most csináltam, a sütőpapírt is lekentem olajjal. de ráragadt :(((( Hogy lehet úgy csinálni, hogy ne ragadjon a papírhoz?

Related Posts with Thumbnails