2010. augusztus 21., szombat

Cannoli

Már régóta szerettem volna cannolit készíteni, amit eredetileg olajban sütnek ki, de nem vagyok a zsírban sütés híve.
Mindenhova szétfröccsen, a fritőzben hivatalosan használatonként kellene cserélni az 1-2 l olajat, ráadásul még környezetvédelmi mérnökként sem tudom, hogyan kezeljem az olajat, mert hiába gyűjtöm apránként egy befőttes üvegbe, nem tudom hová lehetne vinni a szemét vagy a lefolyó helyett. És azt ugye tudjuk, hogy az egyik sem környezetkímélő megoldás. Így hát szinte nem készítek olajban sült dolgokat.
Elkezdtem olyan recepteket felkutatni, ahol sütőt lehet olaj helyett használni, hiszen ezt a problémát már sokszor áthidaltam. Valami ostyaszerűre gondoltam, amit lapos korongként megsütők és még melegen feltekerem.
Az eredmény szép lett, ugye? De sajnos azt is hozzá kell tennem, hogy kb. 15 darabból 2-3 lett tányérra rakható. Bár a többit is megettük.
Van valakinek, valamilyen jó feltekerhető ostya receptje? De egy megoldás a házi használt olaj elvitelére is érdekelne.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

kedves "sáfrány",
nekem ez a recept, és a receptet bejegyző kedves hölgy segített, hogy elkészítsem a tökéletes cannolit, olaj, és minden egyéb más macera nélkül :-) remélem neked is sikerülni fog!!!
http://www.nosalty.hu/mascarpones-dios_cannoli_recept_9986

sok sikert -heni-

Sáfrány írta...

Köszi Heni,
kipróbálom.
:)

Névtelen írta...

A használt sütőolaj leadható a benzinkutaknál, és a hulladékudvarokban.:)

Related Posts with Thumbnails