2010. július 19., hétfő

Pêche Melba

Nagyon édes apró nektarinokat láttam a Ráckevei piacon, gondoltam végre kipróbálom a klasszikust. A századforduló előtt kreálta a híres Auguste Escoffier, a londoni Savoy hotel francia séfje. Őszibarack, málna, vanília fagylalt és egy kis design. Ennyi! Rossz nem lehet.

recept:
- őszibarack (én most nektarint használtam)
- málna lekvár
- vanília fagylalt
- cukor
- marcipán
- cointreau (narancslikőr)(jó ötlet volt)

Az őszibarackokat forró vízbe dobtam 1 percre, így könnyű meghámozni. Félbe vágás után cukorszirupban oldalanként 5-5 percig főztem, amelybe cointreau-t öntöttem vanília helyett. Natúr marcipánból kiszaggattam egy karikát (szerencsére éppen 2 napja készítettem életem első házi marcipánját, isteni lett), kis gázégővel karamellizáltam. Erre kerül egy fél barack, bele egy gombóc vanília fagylalt, rá egy másik fél barack és a tetejére málnalekvár vagy a szirupból egy nagy kanálnyi.
Kész.
Íme a marcipános:

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails